Ha észrevétele, javaslata van az oldallal kapcsolatosan, az alábbi módokon jelezheti:

2Személyesen: Flórián tér 5.
3Telefonon: +36 45 406 021

MINDEN SEGÍTŐ ÉSZREVÉTELT ÉS ÖTLETET ÖRÖMMEL FOGADUNK!

AZ ISKOLA NYITVATARTÁSA

Hétfőtől - Péntekig:  08.00 - 16:00

Szombat és Vasárnap:  Zárva

 

ISTEN HOZOTT HONLAPUNKON!

SZERETETTEL VÁRUNK INTÉZMÉNYÜNKBEN!

„Boldog az ember, aki megtalálta a bölcsességet, és az az ember, aki értelmet kap. Mert több haszna van ennek, mint az ezüstnek, és nagyobb jövedelme, mint a színaranynak.” (Péld. 3:13-14)

„Boldog az ember, aki megtalálta a bölcsességet, és az az ember, aki értelmet kap. Mert több haszna van ennek, mint az ezüstnek, és nagyobb jövedelme, mint a színaranynak.” (Péld. 3:13-14)

ISTEN HOZOTT HONLAPUNKON!

SZERETETTEL VÁRUNK INTÉZMÉNYÜNKBEN!

"Az Úrnak félelme a bölcsességnek tudománya, és a tisztességnek előtte jár az alázatosság." (Péld 15,32)

ISTEN HOZOTT HONLAPUNKON!

ISTEN HOZOTT HONLAPUNKON!

SZERETETTEL VÁRUNK INTÉZMÉNYÜNKBEN!

ISTEN HOZOTT HONLAPUNKON!

SZERETETTEL VÁRUNK INTÉZMÉNYÜNKBEN!

A víz világnapja – az Élő Víz

„Gyűljenek össze az ég alatt levő vizek egy helyre, hogy láthatóvá váljék a szárazföld! És úgy történt. Azután elnevezte Isten a szárazföldet földnek, az összegyűlt vizeket pedig tengernek nevezte el. És látta Isten, hogy ez jó.”

                                                                       (1Mózes 1,9-10)

A víz világnapja egy évente ismétlődő esemény, melyet 1993 óta minden év március 22-én tartanak meg. A világnap célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a mindenki számára elérhető, tiszta víz fontosságára és az édesvízkészletek veszélyeztetettségére. A világnapot 1992-ben, a Rio de Janeiróban tartott nemzetközi Környezet és Fejlődés konferenciát követően kezdeményezte az ENSZ közgyűlése.

Iskolánkban március 21-én tartottunk tematikus napot eme esemény középpontba helyezésével.

A víz világnapja alkalmából iskolánk minden tanulója és pedagógusa kék színű felsőt viselt, ezzel is felhívva a figyelmet az vízkészleteink tisztán tartásának fontosságára. Ezen a napon a „Vízkommandó” teremről teremre járva ellenőrizte az osztálytermek tisztaságát, valamint azt, hogy a diákok palackjaiban, kulacsaiban tiszta, friss ivóvíz van-e.

A világnap alkalmából a felsős évfolyamos tanulóknak plakátkészítő verseny hirdettünk előre meghatározott témák alapján. A témák az alábbiak voltak:

5. évfolyam: A víz számokban, 6. évfolyam: Élet a vízben, 7. évfolyam: A víz kémiája, 8. évfolyam: Valamit visz a víz

A gimnazisták számára projektmunka került meghatározásra, mégpedig oly módon, hogy a vízi világgal kapcsolatos élőlényeket kellett megformázniuk a háztartásban lévő anyagok segítségével, pl. petpalack, műanyag kupak, kartonpapír. Az osztályok igyekeztek minél kreatívabb módon létrehozni alkotásaikat.

A délután folyamán az 5-8. évfolyam osztályaiból 3 fős csapatok mérték össze tudásukat egy játékos délután keretén belül. A csapatokra várt egy teszt, melyben vízzel kapcsolatos általános kérdések, fejtörők szerepeltek. A teszt megírását követően egy izgalmas szókereső játék következett, melyen a vízhez kapcsolódó fogalmakat kellett megtalálni.

Az írásbeli feladatlapok megoldását követően az Activityé volt a főszerep. A csapatok megmutathatták kreativitásukat a vízzel kapcsolatos témák elmutogatása, körülírása vagy épp lerajzolása kapcsán. A vidám pillanatokat követően a főszerep a még vidámabb pillanatoké lett, ugyanis az „Egy perc és nyersz” kapcsán két „vizes” ügyességi feladat várt a diákokra.

A vidám délután zárásaként elérkezett a várva várt eredményhirdetés.

A víz világnapja alkalmából rendezett játékos vetélkedőn az alábbi eredmény született:

  1. helyezés: 8/A – Cselle István, Kepics Dániel, Nagy Attila
  2. helyezés: 6/C – Nagy Eszter, Petró Bíborka, Takács Luca
  3. helyezés: 5/B – Dobos Mariann, Farkas Péter, Literáti Tamás

Köszönjük intézményünk felsős és gimnazista reál munkaközösségének az alkalom megszervezését. Őszintén reméljük, hogy az ilyen és ehhez hasonló alkalmakkal iskolánk tanulóiban el tudják mélyíteni a teremtett világ megbecsülésének és megőrzésének fontosságát.

Valla Gábor

" Előttünk jársz! Te vagy az élet! A tegnap is hirdeti fényed, de ha mi ma követünk téged, csodát virágzik a jelen."

 /Túrmezei Erzsébet/

 

A 112 esztendős Jókai Mór Református Általános Iskola idén is megrendezte hagyományos, 23 esztendő óta kétévente megszervezett programját, melynek célja, hogy találkozhassanak a magyar református általános iskolák diákjai, pedagógusai valamint a nemzeti és keresztyén értékeink őrzése, hagyományápolás.

A „Csodát virágzik a jelen” tanulmányi versenyen/találkozón vettek részt tanulóink Nyíregyházán 2019. március 8-án. A Kárpát-medencei református iskolák közül 32 intézményből, mintegy 273 diák versenyzett különböző kategóriákban.

Iskolánkból a következő tanulók indultak a versenyen:

Anyanyelvi vetélkedő kategóriában: Rab Réka 3/A, Kőrösi Kitti 4/B, Nagy Viktória 5/B,
Borsi Dávid 6/B, Takács Zsombor 8/A

Rajz kategóriában: Balogh Rebeka 3/B, Kósa Jonatán 6/B

Vers kategóriában: Ősz Csenge 3/B

Népdal kategóriában: Dienes Boglárka 6/C, Klicsu Rozi 8/A

 

Gyönyörű eredményeket értek el tanulóink.

Anyanyelvi kategória: Rab Réka I. helyezést ért el. Felkészítő tanár: Koncz Katalin

Kőrösi Kitti I. helyezést ért el. Felkészítő tanár: Hatházy Ákos Györgyné

Takács Zsombor I. helyezést ért el. Felkészítő tanár: Nagyné Fazekas Ágnes

Népdal kategória: Klicsu Rozi III. helyezést ért el. Felkészítő tanár: Józsa-Vincze Vivien

Dienes Boglárka különdíjban részesült. Felkészítő tanár: Józsa-Vincze Vivien

A versenyen részt vevő minden tanulónknak tiszta szívből gratulálunk!

Kiss Márta

Csendesnapok a Refiben

Intézményünk a szellemi gyarapodás mellett nagy hangsúlyt fektet diákjaink lelki gyarapodására is. Így az idei esztendőben is megtartottuk iskolai csendesnapjainkat.

Március első hetének utolsó felében két napig Nt. Végh Tamás nyugalmazott református lelkipásztor szolgált közöttünk, s hozta el számunkra az evangélium üzeneteit.

Az általános iskolai felsős és gimnáziumi csendesnapunk központi témája az identitás volt. Az első nap központi kérdéseként arra kerestük a választ, hogy „Ki vagyok én? Az, akinek önmagamat mondom? Az, akinek mások mondanak? Vagy az, akivé Isten teremtett, és akinek látni akar?” A második, záró napon pedig azon kérdésre kerestük a megoldást, hogy „Ki vagyok én, mint egy közösség tagja?”

Tamás bácsi lendületes, közvetlen, fiatalos igehirdetése és a személyes életének állomásain keresztül bemutatott keresztyén lét, élet és szellemiség megragadta diákjainkat.

Mindkét napunk egy előre felállított tematika szerint haladt, igyekezvén minél változatosabbá és színesebbé tenni az alkalmakat. Tamás bácsi igei szolgálatainak reggeleit énektanulással kezdtük. Ezúton szeretnénk köszönetet mondani Nt. Bogáti Attila és Nt. Szabó Béla lelkipásztor testvéreknek és Pethőné Nagy Zsuzsanna tanárnőnek az énektanítás szolgálatáért. Az énekben mondott fohászkodást követően került sor az előadásra.

Az előadást követően a rövid szünet végeztével az osztályok elvonultak az osztálytermekbe és az osztályfőnökeik vezetésével, valamint egy-egy segítő pedagógussal közösen, csoportmunkában megbeszélték és feldolgozták az előadáson hallottakat, mindemellett pedig irányított, tematikus beszélgetések alakultak ki. Az első kiscsoportos beszélgetés során minden osztály megtekintette a Pillangócirkusz című keresztyén kisfilmet, mely az identitás kérdését járja körül egy szemléletes történeten keresztül. Mivel a csendesnapunk első napja önismeretről szólt, önismereti tesztek formájában igyekeztünk még jobban elmélyíteni a diákokban felmerült kérdéseket, észrevételeket. A fiatalok korosztályi szinten többféle önismereti tesztből választhattak és a kiértékelés után kissé jobban megismerhették önmagukat, kortársaikat.

A kiscsoportos beszélgetést követően folytatódott Nt. Végh Tamás előadása.

Az ebédet követően a református templomban a diákok megtekintették a Walk to Remember című filmet, ami szintén egy tizenéves fiatal identitáskérdéseit járja körbe. A diákok filmnézésével párhuzamosan Tamás bácsi iskolánk pedagógusai számára tartott egy csoportfoglalkozást, melyen azt a témát jártuk körbe, hogy milyen is egy református intézményben tanítani, mik a jó pedagógus ismérvei, hogyan tudtak szolgálatba állni a hívő pedagógusok az intézmény falain belül.

Másnap, pénteken az előző napi rend szerint folytatódott az alkalmunk. Az énektanulást követően hallhattuk az előadást. Az előadást követően az előző nap délutánján megtekintett film ismeretében az osztályfőnökök vezetésével a diákok beszélgettek a filmről. A csoportos beszélgetés során kommunikációs, vagy csoportdinamikai játék ötletek közül választhattak a pedagógusok és a diákok, és azokon keresztül igyekeztek feldolgozni a második a nap témáját.

A cél a diákok lelkének elérése, formálódásuk, identitáskeresésük, elősegítése volt a kiscsoportos feladatok kapcsán. A csoportmunka után került sor a záróelőadásra, mely befejeztével énekszóval és közös imádsággal fejeztük be a mögöttünk lévő két napot.

A felső tagozatos és gimnazista csendesnapokkal párhuzamosan zajlott az alsó tagozatos tanulóink lelki alkalma is. Az alkalmakat Nt. Százvai László gyülekezetvezető lelkipásztor tartotta. Az alsó tagozatos csendesnapok témája a tékozló fiú történetén keresztül bontakozott ki és arra a kérdésre próbálták meg közösen megtalálni a választ kicsik és nagyok, hogy „Milyen a mi Istenünk?” A kicsik alkalmain is énekszóval és igei magyarázattal próbáltuk közelebb hozni a Szabadító Krisztust a jelenlévő hallgatósághoz. Az alsósok alkalmának második napján Tamás bácsi is szolgált a legkisebbek között.

A csendesnapok során számtalan bizonyságtétel elevenedett meg előttünk Krisztusról. Bízunk benne és imádkozunk érte, hogy az itt elhangzott mondatok sok esetben legyenek a diákok későbbi, hitbeli növekedésének vagy éppen a kiegyensúlyozott, harmonikus életvezetés kialakításának segítésében.

Köszönjük Nt. Végh Tamás szolgálatát a fiataljaink között. Tamás bácsi életére, szolgálatára Isten áldását kérjük. További evangélizációs útjaihoz pedig sok erőt és jó egészséget kívánunk!

Köszönjük az osztályfőnökök és a segítőik áldozatos, lelkiismeretes munkáját!

Köszönjük az énektanítók szolgálatát!

Köszönjük a csendesnap technikai kivitelezésében nyújtott szolgálatát iskolánk munkatársainak!

Köszönjük a diákok figyelmes szívét és a sok-sok derűt és gyermeki lelkületet, amivel megajándékoztak bennünket a csendesnapok alatt!

De legfőbbképpen köszönjük Istenünk végtelen szeretetét és kegyelmét, hogy a mögöttünk lévő csendesnapokon is igyekezett a szívünket keresni és Igéje által szólni hozzánk! Ámen!

Valla Gábor

  1. március 06-án rendhagyó történelem óra zajlott a Várday Kata Református Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium 5. c osztályában.

A Kisvárda Vitézei Kulturális Egyesület tagja, Benő Zoltán tanár úr, rendhagyó történelem órán bemutatta a diákoknak, hogyan is éltek, mit viseltek, milyen próbákat kellett kiállniuk a középkori lovagoknak. A tanulók saját magukon is megtapasztalhatták milyen érzés volt egy lovagnak majdnem teljes felszerelésben harcra készen állni. Az osztály minden tagja nagyon élvezte a bemutatót. Hálásak vagyunk Istennek, hogy ilyen lehetőségünk adódott.

Reményeink szerint ez a tapasztalás közelebb hozta őket a történelemhez és örömmel tanulják majd a tantárgyat a jövőben is!

Kocsi Annamária

Február 23-án került sor a Magyar Diáksport Szövetség és a Magyar Torna Szövetség szervezésében a Torna Diákolimpia Országos Elődöntőjére Budapesten és Debrecenben.

Az idei tanévben intézményünk a megyei döntő során elért kimagasló eredmények tükrében mind a fiútorna és mind a leánytorna versenyszámaiba kvalifikálta magát.

Az idei versenykiírás alapján az országos elődöntőt egy azon időpontban két különböző helyszínen rendezték meg. A fiú tornászcsapatok küzdelmeinek a budapesti Gloriett Sportiskolai Általános Iskola, míg a leány tornaversenynek a debreceni Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája adott helyszínt.

A nemes megmérettetésről az alábbi eredményekkel térhettek haza diákjaink.

Fiú torna

I. korcsoport: 2. helyezés (országos döntőbe jutottak)

A csapat tagjai:

Bakos Péter (2/A), Galambos Gergő (1/B), Nguyen Márk (2/B), Bodnár Bende (2/A)

 

II. korcsoport: 6. helyezés (országos döntőbe jutottak)

A csapat tagjai:

Nagy Levente Gábor (3/B), Balla Levente (4/C), Takács Norbert (4/C), Ihnat Róbert (3/A), Diák Péter (4/C), Fodor Balázs (3/A)

 

Egyéni kategória:

VI. helyezés: Takács Norbert (4/C) (országos döntőbe jutott)

 

III-IV. korcsoport:

Fiú csapat: 8. helyezés

A csapat tagjai:

Nagy Bence (8/A), Szántó József (8/B), Bara János (8/B), Tóth Patrik (8/B), Gál Nimród (6/B), Kovács István Péter (8/B)

Edzők: Borbély Gábor és Nyisztor Belián

 

Leány torna:

II. korcsoport:

Leány csapat: 9. helyezés

A csapat tagjai:

Borbély Anna (3/A), Juhász Veronika (4/A), Hubicsák Lilla (4/A), Tóth Lili Mercédesz (4/A), Rusznák Lea (3/B)

Edző: Bakosné Veréb Judit

 

III-IV. korcsoport:

Leány csapat: 11. helyezés

A csapat tagjai:

Holove Janka (5/B), Holove Hanna (5/B), Kovics Lili Kata (5/B), Iván Dorottya (7/B),
Dolhai Anna (7/C)

Edző: Orosz Csenge

Az ünnepélyes eredményhirdetés fényében elmondhatjuk, hogy a három fiú tornászcsapatunk közül kettő csapat országos döntőbe került! Valamint egy tanulónk egyéni versenyszámban is megmérettetik az országos döntőben!

Leány tornászcsapataink sajnos nem kvalifikálták magukat az országos döntőbe. Leány tornászcsapatunk mindösszesen fél éve alakult, edzéseik is ezen időben kezdődtek. A rövid idejű fennállásuk ellenére az országos elődöntőbe való jutásuk kimagasló eredmény!

Az országos döntőre március hónap közepén kerül sor Budapesten.

Szeretnénk köszönetet mondani az iskola és a szülők odaadó támogatásáért!

Gratulálunk a versenyen részt vevő diákoknak és a felkészítőiknek az elért eredményekhez! Felkészülésükhöz és további munkájukhoz Isten áldását kérjük!

Valla Gábor

 

 

Pályázatok

FEL